مطالعات و رساله معماري طراحی مرکز پرورش فکری استعدادهای درخشان


✔ نمایش جزئیات بیشتر و دریافت فایل
مطالعات و رساله معماري طراحی مرکز پرورش فکری استعدادهای درخشان

مطالعات-و-رساله-معماري-طراحی-مرکز-پرورش-فکری-استعدادهای-درخشان

دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی مرکز پرورش فکری استعدادهای درخشان
در قالب Word و 160 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد

========================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهايي کوتاه از متن:

مقدمه

طی دو دهه گذشته خلاقیت در تعلیم وتربیت وکشف استعدادها بازار بسیار گرمی داشته است.گیلفورد در نطقی که پس از انتخابش به عنوان رئیس انجمن روان شناسی آمریکا در سال (1950) ایراد کرد،تقاضا کرد که در تحقیقات روان شناختی به خلاقیت توجه بیشتر مبذول شود.خوشبختانه بسیاری از روان شناسان به این درخواست پاسخ مثبت دادند وپژوهش خلاقیت در سالهای دهه (1960) واوایل دهه (1970)واقعا شکوفا گردید. افزون بر آن پس از سکون مختصری به مدت یک دهه یا کمی بیشتر روان شناسان علاقه ای مجدد به این پدیده ابراز کرده اند.
تعلیم و تربیت برای عملی کردن خلاقیت بایستی فرد را برای کاری آماده کند که هنوز وجود ندارد و ماهیتش را حتی تصور هم نمی توان کرد.این امر تنها به این طریق انجام می پذیرد که به کودکان آموزش داده شود چگونه یاد بگیرند وبه آنها نوعی انظباط فکری داده شود تا آنها را قادر سازد که اندوخته عقلی بشر را صرف مسائل تازه کنند.
برای رشد و پرورش کودکان که بیش از نیمی از جمعیت کشورها و جهان را دز بر گرفته اند در امر آموزش وپرورش خلاقیت ها و استعدادهای هنری وحسن ابداع در کودکان از اهم مسائل است.این امر ثابت شده است که رشد احساسی،فرهنگی وعقلی تمامی کودکان لازم است.تجربه های هنری وخلاقیت برای آزاد کردن پتانسیل های درون هر فرد وکمک به او در رسیدن به واقعیت یگانه وحقیقیش قطعی است.مرکز پرورش استعدادهای درخشان به این مفهوم ،مکانی برای ارزیابی و کشف استعدادهای کودکان است.محلی برای روبرو شدن با واقعیات ودرک آنها نه حفظ کلمات و واژه ها بر اساس سیستم آموزشی سابق است.
اصل مهم دیگر که حاکم بر این مجموعه است کشف طبیعت ناشناخته کودکان که همان استعداد و خلاقیت است می باشد.خلاقیت عبارت است از طی کردن راهی تازه یا پیمودن یک راه که قبلا طی شده به طرزی نوین .خلاقیت یعنی کشف ناشناخته ها که زمینه را در بر می گیرد، ،علم ،فنون و مهارت ها .تنها دانشمندان و هنرمندان نیستند که به خلق کردن چیزهای تازه می پردازند.
بلکه افراد عادی نیزبا تغییر دادن و اصلاح کردن مهارت هایی که دارند می توانند به خلق کردن بپردازند.
مرکز پرورش استعدادهای درخشان مکانی برای بازی با آب ،خاک، دویدن در باد،گوش فرا دادن به صداهای طبیعت ،لمس درختان ،گیاهان ،سنگ وآب وخاک ،درست کردن و پیدا کردن وسائل بازی و گوشه هایی برای بازی از هر آنچه در اطراف ما است.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
2    مقدمه
5    فصل اول: مرکز پرورش استعدادهای درخشان
5    1-1- دلایل انتخاب موضوع
6    1-2-1-اهداف طرح
7    1-3- هدف از طرح فضا
7    1-4- ضرورت انجام موضوع
7    1-4-1- ضرورت از نظر ماهوی
7    1-4-2- ضرورت از نظر اقتصادی
8    1-5- روش پژوهش
9    1-6- طرح پژوهش
10    فصل دوم شناخت موضوع
11    2-1- شناخت تاریخی، اجتماعی، فرهنگی،روانشناسی
11    2-2-تاریخچه
12    3-2-1- قبل از اسلام
13    2-2-2- بعد از اسلام
14    2-4- عناصر مدرسه
15    2-5- استعداد
15    2-6-خلاقیت
18    فصل سوم: شناخت مخاطبان پروژه
19    3-1-مفهوم کودک
19    3-2-روانشناسی رشد
20    3-3-مظاهر رشد و تکامل
20    3-4-مراحل رشد تکامل
20    3-4-1-طبقه بندی استانلی هال
21    3-4-2- طبقه بندی دانشمندان تعلیم وتربیت
22    3-4-3- طبقه بندی فیزیولوژی ها
23    3-5- عوامل موثر در رشد وتکامل کودک
23    3-5-1- وراثت یا میراث شخصی
23    3-5-2- هورمون ها
24    3-5-3-غذا
24    3-5-4-محیط وخانواده
25    3-6-رشد و بیان خلاق از طریق فعالیت های هنری
26     3-7- رشد حرکات خلاق
26    3-8-رشد حساسیت نسبت به رنگ ها وزیبایی ها در طبیعت
27    3-9- نیازهای کودکان
27    3-10- کوذکان ورنگ ها
27    3-10-1- کودکان وروانشناسی رنگ ها
28    3-11- کودک ومقیاس
28    3-11-1- اندازه های بدن کودک
29    3-12- کودکان وپیرامون
29    3-12-1- کودک وشهر نشینی
29    3-12-2- کودک ومعماری
30    3-13- کودک جهانی و کودک اسلامی
30    3-13-1- کودک از منظر قانون اساسی و کنواسیون حقوق کودک
30    3-13-2- کودک از منظر قانون اساسی ایران
30    3-13-3- کودک از منظر کنوانسیون حقوق کودک (1989)